Arbejdsdagen den 1.4.2023

Nogen troede, det var en aprilsnar, hvilket det selvfølgelig ikke var, og hele 45 mødte op til vores halvårlige arbejdsdag i Holmsland Klit Golf. Efter morgenbrød og -kaffe blev alle budt velkommen af Kirsten Trankjær fra frivilligudvalget, som står for planlægning af arbejdsdagene og meget andet. Selvom det ikke just var varmt, havde vi heldigvis tørvejr hele dagen.

Da vi netop den 1.4. kunne tage imod vores nye manager, Jacob Nordestgaard, blev også han budt hjerteligt velkommen, ligesom han kort præsenterede sig selv.

Kl. 9.30 gik alle i gang med den opgave, de havde meldt sig til, og denne gang var den største opgave opsætning af nyt hegn ved driving range. Steven havde som altid sørget for at have alt hjemme og klar til dagen incl. waders og diverse værktøj. Desuden fik vi flyttet bænken ved hul 7 hen til dame-tee (udsat fra sidste arbejdsdag), vi fik planeret og lagt fliser til ny cykelparkering ved bagrummet, ryddet op/gjort rent i bagrummet, skåret kanter ved klubhuset - ih, hvor det pynter - gjort grundigt rent i selve klubhuset, samlet skrald i diverse læhegn og andre forefaldende opgaver. Alt i alt fik vi klaret de fleste opgaver men nåede desværre ikke maling af pumpehuset og nogle andre mindre maleropgaver.

Efter en velfortjent lækker sandwich i restauranten fik vi afviklet den nu traditionsrige 9-hullers Mexican-scramble efterfulgt af en øl/vand og præmieoverrækkelse (se billeder), hvorefter Jacob takkede for indsatsen og glædede sig over al den tid, vi sparer greenkeeperne for med vores arbejdsdage og andet frivilligt arbejde.

Frivilligudvalget vil gerne sige tusind tak for opbakningen og håber, det fortsat vil brede sig som ringe i vandet, hvor hyggeligt og nyttigt det er at deltage i det frivillige arbejde.